5021311502 |
Currículum i avaluació competencial per àmbits (matemàtic) |
2018-2019 |
Taller. Secundària Obligatòria |
|
|
|
31/10/2018 - 23/1/2019 (15 hores) de 16:30h a 18:30h |
|
INS Baix Empordà |
|
av. de les Corts Catalanes, s/n (Palafrugell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
- La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
- Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.
- Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
|
| |
Objectius |
1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6. Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
|
| |
Continguts |
- Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
- Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
- Àmbits transversals del currículum.
- Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
- Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
- Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
- Configuració d’un perfil de competències didàctiques.
|
| |
Formador/a |
Francesc Massich
|
| |
Avaluació |
-Informe-resum de l'activitat:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Ba0-iF-F3CH4oQz_WiUzpvGXxlYGgylvAc9YdvuvjOU/pubhtml?gid=1216376778
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació a l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
31/10/2018 |
1630 |
1830 |
Sessió 2 |
dimecres |
07/11/2018 |
1630 |
1830 |
Sessió 3 |
dimecres |
14/11/2018 |
1630 |
1830 |
Sessió 4 |
dimecres |
16/01/2019 |
1630 |
1830 |
Sessió 5 |
dimecres |
23/01/2019 |
1630 |
1830 |
|
| |